El director general d'Esade, Carlos Losada, va fer una xerrada davant dels mitjans de comunicació i va dir això:
Cuando un directivo o empresario comenta que la crisis le afecta pero está saliendo adelante, no hay duda: una parte importante de su negocio lo tiene en el exterior. En cambio, si el directivo o empresario asegura que el desastre es total, no es difícil adivinar que tiene todos los huevos metidos en la misma cesta, esto es, en el mercado nacional. El éxito y la permanencia de las empresas pasa por su internacionalización.L'APTIC, l'associació de traductors de Catalunya, ha fet una enquesta de tarifes entre els seus membres (que es publicarà a l'abril) i sospito que els resultats confirmaran aquesta teoria. Una de les preguntes que es plantejaven era quina part dels beneficis provenen de l'estanger; caldrà veure quin percentatge dels enquestats té els deures fets en qüestió d'internacionalització. Hauria de ser alt, tenint en compte que gairebé el 100% de la feina es fa de manera telemàtica... O no som un sector tan globalitzat com sembla? Continua pesant molt més el mercat local, encara que a l'hora de la veritat només tractem per e-mail amb el client?(Vist a Pymes y autónomos)
A veure què diu l'enquesta de l'APTIC, jo de moment puc dir que jo he fet els meus deures d'internacionalització (encara que no sabria dir-te quin percentatge de facturació prové de fora). Cada vegada més, prefereixo clients estrangers, bàsicament per un tema de tarifes. Tot i que hi ha de tot a tot arreu, hi ha agències d'aquí que paguen bé, i agències de fora que paguen fatal, es tracta d'anar fent un cribatge...
ResponElimina